Följ konferensen
Konferensprogrammet – torsdag och fredag 21-22/10 i Appinconf virtual event plattform
För att följa konferensprogrammet måste du vara anmäld som deltagare. Under Rubrik Anmälan kan du se de olika alternativen, och gå till anmälningsformuläret. Vänligen observera att även om din klinik gjort en gruppanmälan, så behöver du göra en individuell anmälan med er gruppkod för att ta del av konferensen.
Du som redan är anmäld har fått instruktioner per e-post på måndag 18 oktober, avsänt 13:35. Håll utkik efter mailet i den mailadress som du angav i anmälan. Mailet kan hamna i skräpposten då den skickas ut från ett system, så kolla även där.
Torsdag: ST-läkare som vill ha intyg på genomförd kurs
OBS, du behöver dels vara förhandsanmäld på ST-kursen/-kurserna som du vill ha intyg för. Du behöver också vara personligt inloggad på kursen under kurstiden för att få intyg. Om ni deltar tillsammans på kliniken från samma rum, se till att du är inloggad med ditt personliga konto i plattformen, till exempel på din telefon.
Årsstämman – fredag 22/10 kl 13:30 – 14:00 i Zoom
Länk till årsstämman kommer att skickas ut via e-post till alla medlemmar senast fredag förmiddag.
Zoom
Om ni inte har Zoom nedladdat på den dator du kommer att titta från, så går det bra att följa via webben, utan att ladda ned programklienten. För bästa upplevelse rekommenderar vi dock att ladda ned Zoom-klienten till den dator du använder. På ett företags/din regions dator, kan det ibland finnas gemensamma företagsklienter. Kolla med er it-ansvariga.
Om du tittar från en privat dator (eller från företagsdator där du har rätt att ladda ned egna program). Zoom är gratis, det blir ingen kostnad för att ladda ned programklienten till din dator och skapa ett Zoom-konto. Klienten finns att ladda ner på https://zoom.us/download#client_4meeting, klicka på ”Zoom Client for Meetings”.
Övriga tekniska förberedelser
För bästa upplevelse, så rekommenderar vi att du deltar i mötet via en dator, om du har möjlighet till detta. En hyfsat modern laptop har inbyggd kamera och mikrofon. En stationär dator med separat skärm, behöver oftast en separat webbkamera och eventuellt en egen mikrofon eller headset. Kolla med it-ansvarig eller din närmaste datorkunniga kollega/familjemedlem.
Kontakt
Konferenssekretariat
För praktiska frågor kontakta Akademikonferens
e-post: ogonarsmote@akademikonferens.se
Tel: 018-671533 eller 018-671003
www.akademikonferens.se

Viktiga datum
- Anmälan öppnar i maj
- Abstractsinlämning öppnar 26 maj
- Abstractsinlämning stänger 18 augusti
- Besked om abstractsinlämning 28 augusti
- Avgifterna höjs 1 september
- Mötesdatum 11-13 oktober i Uddevalla